Bestel hier bij inschrijving jouw laptop vanaf 1 mei 2024

Bestel tijdig, dat wil zeggen ten laatste 31 juli, zodat de laptop op 1 september geleverd
wordt op school.

Een geldige bestelling is waarborg betalen en huurcontract ondertekenen.

De bestelcode is 7SHP264

Contactgegevens en online helpdesk

The Rent Company
Website: https://rentcompany.be/faq
(via de website ook bereikbaar via chat of whatsapp)
Telefoon: +32 2 588 96 40
E-mail: help@rentcompany.be

 

 

HUUR

58 maanden (5 jaar garantie)
€ 16,65 / mnd
Waarborg te betalen bij bestelling € 66,6 (=4mnd)
Huurcontract te ondertekenen bij bestelling

 

diensten en herstellingen

Huurkoop

58 maanden – 5 jaar garantie

De garantieperiode kan maximaal 1 jaar verlengd worden.

Ouders en leerlingen kunnen rechtstreeks contact opnemen met de klantenservice;
rechtstreekse communicatie zorgt voor een snelle afhandeling van vragen.
De klantenservice is voor vragen van ouders en leerlingen iedere werkdag van 08.30 tot
17.00 uur telefonisch, per e-mail of via chat bereikbaar. Van 1 mei t/m 31 oktober is onze
klantenservice ook in de avonduren en weekend bereikbaar.

Herstellingen

Herstellingen binnen garantie zijn gratis.
Buiten garantie betaalt u een maximale herstelkost van € 50. Schade buiten garantie is de
schade die als gebruiker veroorzaakt is, zoals bv. het niet gebruiken van de harde case,
valschade, waterschade…

Het recht op service en garantie vervalt bij foutieve installatie, herstel door derden, foutief
gebruik, grove nalatigheid of wanneer het serienummer werd verwijderd. In deze gevallen
betaalt u de werkelijke kost en wordt het contract stopgezet.

Omwille van de continuïteit in het lesgebeuren kunnen ouders herstelling buiten garantie
met bijhorende kost niet weigeren.
Er wordt overgegaan tot de herstelling van het toestel na expliciete goedkeuring van de
ouders via mail.

Herstellingen kunnen ten allen tijde opgevolgd worden via het easy for you platform.
Bij herstellingen die langer dan een dag in beslag nemen kan op school een reservetoestel
ontleend worden.

 

 

DELL – LATITUDE 3540

Onze school kiest voor eenzelfde toestel voor alle leerlingen. De laptop kan aangekocht worden via de website van de school. We werken hiervoor samen met het bedrijf The Rent Company

Technische specificaties:

DELL – LATITUDE 3540
Scherm: 15.6″ FHD non touch
Processor: Intel Core i5-1335U
Werkgeheugen: 16 GB DDR4 3200 Mhz
Opslagcapaciteit: 256 GB M.2 PCle NVMe Class 35 SSD
Besturingssysteem: 64-bits
Besturingssoftware: Windows 11
De batterij geeft een actieve gebruiksduur van circa 8 uur
De laptop wordt geleverd in solide, vochtwerende beschermhoes

LAPTOPPROJECT

In alle leerplannen en in het overkoepelend leerplan ICT wordt een belangrijk accent gelegd op ICT-integratie. Het is meer dan alleen een aanvulling op de klassieke manier van lesgeven.

Integratie in de lessen is enkel mogelijk indien leerlingen ICT kunnen aanwenden in hun leerproces en dit op elk moment wanneer dit nodig zou blijken. Wanneer elke leerling over een laptop beschikt, en dit zowel thuis als op school, kan een ideale combinatie van traditionele leermiddelen en technologische innovatie voor een krachtige leeromgeving zorgen.

In het onderwijslandschap verwachten we steeds meer dat leerlingen thuis over een computer beschikken om de leeromgeving te raadplegen, opdrachten te maken, enz. Door het laptopproject op te starten bieden we gelijke kansen aan iedere leerling.

Op deze pagina beperken we ons tot de praktische info over het laptopproject.
Wil je graag meer weten over onze ICT visie en achterliggende pedagogische principes bekijk dan zeker onze infobrochure.

 

Schoolverlaters kunnen hun laptop laten formateren zodat het kan overgezet worden van een schoolaccount naar een privé-account.

De aanvraag gebeurt via volgende link  https://forms.office.com/e/Dd2H63iqFy

 

 

ICT Visie

Als school begrijpen we zeer goed dat de extra kost van een laptop niet voor iedereen evident is. We willen u dan ook zo goed mogelijk informeren over het hoe en waarom we deze beslissing nemen. Hieronder hebben we enkele veelgestelde vragen gebundeld die hopelijk wat meer inzicht geven in ons laptopproject. Mocht u na het doornemen van deze vragen toch nog extra info willen neem dan gerust contact op met de school. We helpen u graag verder!

ALGEMEEN

Waarom hetzelfde toestel voor iedereen?

De school zal een beperkt aanbod aanbieden omdat dit verschillende voordelen heeft:

  • Bij defect kan de leerling hetzelfde type toestel ter vervanging krijgen.
  • Een robuuster toestel (businessmodel) zal zorgen dat het toestel geschikt is om te transporteren.
  • De service is uniform, zowel op software als hardware vlak.
  • Identieke installatie (= snelle herinstallatie).
  • Geen opbod van toestellen die van thuis worden meegebracht.
  • Defecten en ondersteuning kunnen volledig gestandaardiseerd opgenomen worden.
  • Bij het veranderen van richting is het niet nodig om een zwaarder toestel te gebruiken.

GARANTIE

Wat wordt er allemaal gedekt door de garantie?

VERZEKERING (DEFECTEN): Defecten buiten garantie worden voor een maximaal forfaitair bedrag van 39 euro hersteld. Het forfaitair bedrag zal door de firma rechtstreeks gefactureerd worden aan de ouders van de leerling. De betalende herstelling zal pas uitgevoerd worden na goedkeuring van de ouders. Alle herstellingen worden door Signpost waar we mee samenwerken op de school opgehaald. Tijdens vakantieperiodes, wanneer de school gesloten is, wordt de herstelling aan huis opgehaald.

DIEFSTAL: Voor diefstal met braak of onder bedreiging (uitgezonderd diefstal op school) zal steeds een PV noodzakelijk zijn. De aangifte dient te gebeuren door de ouder en/of leerling. Het toestel zal vervangen worden door een gelijkaardig toestel maar er is een franchise geldig van 39 euro.

VERLIES – NALATIGHEID: Wanneer het toestel ontvreemd wordt of verdwijnt op schooldomein, valt dit niet onder het pakket diefstal maar wordt dit beschouwd als een nalatigheid. In geval van verlies of nalatigheid van het toestel zal eerst de restwaarde van het toestel bepaald worden en dan moeten betaald worden aan de school. Leerling wordt verwacht om een nieuwe laptop aan te kopen. Na betaling van de restwaarde kan de leerling beschikken over een vervangtoestel gedurende 10 werkdagen.

LEVERING: Elk toestel wordt geleverd met beschermhoes. Voor verzekeringsdoeleinden is het verplicht om de laptop op te bergen in de meegeleverde hoes. Labelen van het toestel en de hoes gebeurt door de leverancier. Elk toestel met zijn uniek serienummer wordt gekoppeld aan de naam van de leerling. Zo is steeds een goede opvolging mogelijk.

FINANCIEEL

Zijn leerlingen verplicht om een laptop te gebruiken?

Wanneer je kiest voor onze school wordt dit beschouwd als een basisvoorwaarde. De laptop zal steeds vaker gebruikt worden in de lessen. We willen, zoals eerder vermeld, elke leerling een krachtige (digitale) leeromgeving bieden.

Wat als de leerling reeds over een eigen toestel beschikt?

Alle toestellen op onze school moeten voldoen aan de vooropgestelde vereisten volgens het schoolreglement. 

Wat als de leerling later start in de school?

De laptop kan steeds via de schoolwebsite worden aangekocht.

Wat als een gezin meerdere kinderen op school heeft?

Het is nodig dat elke leerling over een persoonlijke laptop beschikt. We willen de leerlingen dezelfde kansen bieden en zorgen voor hun individuele (digitale) leeromgeving.

DAGELIJKS GEBRUIK

Wat zijn de voornaamste afspraken qua gebruik?
  • Breng je laptop elke dag mee naar school en neem je laptop ‘s avonds mee naar huis.
  • Breng je toestel elke ochtend 100 % opgeladen mee naar school.
  • Gebruik altijd de meegeleverde beschermhoes.
  • Laat je laptop nooit onbeheerd achter.
  • Breng dagelijks je oortjes mee.
  • Werk altijd met je eigen toestel.
Is er (technische) ondersteuning voorzien voor leerlingen?

De uitlevering van de toestellen zal gebeuren bij de start van het schooljaar. Tijdens de uitlevering zal er technische ondersteuning voorzien worden om het account te configureren en de leerling wegwijs te maken in de digitale tools die de school ter beschikking stelt. Voor leerlingen met vragen of problemen kan de cel ICT ondersteuning bieden.

Mag ik eigen software installeren op de laptop?

De leerling is beheerder van de laptop en heeft ook beheerdersrechten. Het is dus mogelijk om zelf programma’s te installeren. De school zal alle nodige software op een eenvoudige manier ter beschikking stellen. Installeren van eigen software is toegestaan maar mag de schooltoepassing niet in het gedrang brengen.

Waar moeten leerlingen bestanden bewaren?

Bestanden moeten altijd opgeslagen worden in de cloud van het office account. De leerling heeft een persoonlijk schoolaccount waaraan een OneDrive gekoppeld is om bestanden op te slaan. Opgeslagen bestanden op de computer zelf kunnen, in geval van problemen met de computer, niet gerecupereerd worden.

Toegang Office account:
voornaamleerling en nummer@student-campusdebrug.be

Hoe moet de laptop vervoerd/bewaard worden?

De laptop wordt geleverd met beschermhoes. Het is noodzakelijk de laptop steeds in deze hoes te transporteren (ook voor de verzekering). Deze hoes is spatwaterdicht en zorgt voor stevigheid tijdens het transporteren.

De laptop past samen met de beschermhoes in een gemiddelde boekentas.

Kan de laptop op school opgeladen worden?

De batterij van de laptop kan een hele schooldag meegaan. De laptop zal immers geen 8u op een schooldag gebruikt worden.

We verwachten van de leerlingen dat de laptop ’s avonds thuis wordt opgeladen en deze bij de start van de volgende lesdag een volle batterij heeft.

Er zullen in de school geen (extra) oplaadpunten voorzien worden.

Schoolverlaters

Leerlingen die de school verlaten en de laptop hebben aangeschaft via huurkoop hebben
twee mogelijkheden:
 Je behoudt het toestel en je betaalt de resterende huur in één keer. Je wordt
eigenaar van het toestel. De garantie blijft gelden, maar je moet zelf contact
opnemen met de firma The Rent Company voor herstellingen. De school treedt niet
meer op als tussenpersoon en je kan geen vervangtoestel bekomen.
 Je blijft het toestel verder huren bij The Rent Company. Verdere opvolging en
contact zal via The Rent Company gebeuren.
 Je levert het toestel onmiddellijk in en de betalingen stoppen. Je betaalt een
verbrekingsvergoeding. Deze verbrekingsvergoeding is gelijk aan de betaalde
waarborg (= 4 maand huur). In geval van defecten dient de herstelling nog betaald te
worden.

Schoolverlaters kunnen hun laptop laten formateren zodat het kan overgezet worden van een schoolaccount naar een privé-account.

De aanvraag gebeurt via volgende link  https://forms.office.com/e/Dd2H63iqFy